OKUL AİLE BİRLİĞİ
GÖREV VE YETKİLERİ
∆ Kurs ve sınavlar,
∆ Seminer,
∆ Müzik,
∆ Tiyatro,
∆ Spor,
∆ Sanat,
∆ Gezi,
∆ Kermes ve benzeri etkinliklerde okul yönetimi ile iş birliği yapmak.
· Eğitim-öğretime destek sağlayacak araç-gereç ve yayınların alımına katkıda bulunmak,
· Okulun bina, tesis, derslik, laboratuvar, atölye, teknoloji sınıfı, salon ve odaları ile bahçe ve eklentilerinin bakım ve onarımlarının yapılmasına,
(Okulun temizlik hizmetini yapacak kişi ve firmalarla anlaşma yapmak, dersliklerin ihtiyacı olan bilgisayar, projeksiyon, akıllı tahta, kırtasiye malzemesi vb.)
OKUL MÜDÜRÜ, MÜDÜR YARDIMCILARI, ÖĞRETMENLER VE ÖĞRENCİ VELİLERİ OKUL-AİLE BİRLİĞİNİN DOĞAL ÜYELERİDİR.
NOT:Öğrenci velisinin üyeliği öğrencinin okulla ilişiğinin kesilmesi hâlinde sona erer.
GENEL KURUL, YÖNETİM KURULU, DENETİM KURULU
GENEL KURUL
Okulun öğretime başladığı ilk iki ay içinde; okul müdürü, müdür yardımcısı, öğretmenler ve öğrenci velilerinin önceden belirlenen bir gündemle bir araya gelmesiyle oluşur.
YÖNETİM KURULU
Okul müdürü, müdür yardımcısı, öğretmen ve genel kurulca seçilmiş 4 veliden oluşur.
YÖNETİM KURULUNUN GÖREV VE SORUMLULUKLARI
Yönetim kurulu aile birliği adına görev yapar; aile birliğinin görevlerini ve genel kurulda alınan kararları bir plan dahilinde yürütür.
Eğitim-öğretimin kalitesinin yükseltilmesine ilişkin önerilerde bulunmak, karşılaşılan güçlüklerin giderilmesine katkı sağlamak üzere okul yönetimi ve öğrenci velileriyle iş birliği yapar.
Okul aile birliğini temsil eden Başkan, yönetim kuruluna başkanlık eder. Başkan yardımcısı, başkanın bulunmadığı zamanlarda başkana vekâlet eder. Muhasip, birliğin gelir-gider işlemlerini, Sekreter de yazışmalarını yürütür. Yazışmalar okul müdürlüğü ile koordineli olarak yapılır.
Yönetim kurulu kararları, karar defterine yazılarak imzalanır. Özürsüz olarak üst üste üç toplantıya katılmayan yönetim kurulu üyesi, istifa etmiş sayılır. Bu şekilde ayrılan üyeler ile istifa, öğrencinin okuldan ayrılması veya öğrenciliğin sona ermesi nedenleriyle yönetim kurulu üyeliği sona erenlerin yerine yedek üyeler, aldıkları oy sırasına göre asil üye olarak görev yaparlar.
Ders yılı içinde en az ayda bir toplanır. Toplantılar, gerektiğinde okulun açık olmadığı zamanlarda da yapılabilir. Toplantılar en az 5 üyenin, öğrenci mevcudu 100'ün altında olan okullarda ise 3 üyenin katılımı ile yapılır ve kararlar oy çokluğu ile alınır.
DENETİM KURULU
Denetim kurulu, genel kurulca seçilen ikisi veli olmak üzere üç asil ve üç yedek üyeden oluşur. Asil üyeler genel kuruldan sonraki ilk hafta içinde toplanır ve aralarında görev bölümü yapar. Denetim kurulunun görev süresi bir yıldır.
Çeşitli nedenlerle boşalan asil üyeliklere, yedek üyeler aldıkları oy sırasına göre alınır.
Altışar aylık periyotlar halinde yılda en az iki defa yönetim kurulunun faaliyetlerini inceler ve sonuçlarını bir rapor hâlinde yönetim kuruluna verir.
Ayrıca, yönetim kurulunun faaliyetlerini ayrıntıları ile inceleyerek hazırladığı raporu, faaliyet dönemi sonunda genel kurula sunar. Denetim kurulu başkanı, kesintisiz en fazla dört defa seçilebilir.
Taksirli suçlar ile tecil edilmiş hükümler hariç olmak üzere hapis veyahut affa uğramış olsalar bile Devletin şahsiyetine karşı işlenen suçlarla basit ve nitelikli zimmet, irtikap, rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık, sahtecilik, inancı kötüye kullanma, dolanlı iflas gibi yüz kızartıcı veya şeref ve haysiyeti kırıcı suçtan veya istimal ve istihlak kaçakçılığı hariç kaçakçılık, resmî ihale ve alım-satımlara fesat karıştırma, Devlet sırlarını açığa vurma suçlarından dolayı hükümlü bulunanlar ve kamu haklarından yoksun bırakılmış olanlar denetim kurulunda görev alamazlar.
OKUL AİLE BİRLİĞİ GELİRLERİ
Hayırseverlerin ve okul velilerinin para ve okulun ihtiyacı olan eşya (bilgisayar, projeksiyon, akıllı tahta, boya, musluk, fotokopi kağıdı, temizlik malzemesi, vb.) yardımları,
Okulların bünyesindeki kantin, açık alan, salon ve benzeri yerlerin işletme gelirleri,
Kampanya, kermes, proje ve benzeri etkinliklerden sağlanan gelirler,
GELİRLERİN KABULÜ
İhale edilen kantin, açık alan, salon ve benzeri yerlerinkiralanmasından sağlanan gelirlerin işletmeci tarafından her ay okul aile birliği banka hesabına yatırılması,
Hayırseverlerin ve öğrenci velilerinin bağışladıkları paraların okul aile birliği banka hesabına yatırılması ya da "nakdi bağış alındı belgesi" (EK-1) karşılığı okul aile birliğine teslim edilmesi.
Kampanya, kermes, proje ve benzeri etkinliklerden sağlanan gelirlerin okul aile birliği banka hesabına açıklamalı şekilde yatırılması
Aynî yardımların, belge karşılığında okul müdürlüğüne teslim edilmesi.
GELİRLERİN HARCANMASI
Birliğin gelirlerinin, okulun bütçe disiplini çerçevesinde, eğitim-öğretim giderleri ile maddî imkânlardan yoksun öğrencilerin zorunlu ihtiyaçları için harcanması esastır. Harcamalar, yönetim kurulu kararıyla belgeye dayalı olarak yapılır. Mal ve hizmet alımları, usulüne göre oluşturulacak komisyonlarca yapılır.
Banka hesabındaki paralar, okul müdürü, birlik başkanı ve muhasip üyenin müşterek imzalarıyla çekilir. Başkanın bulunmadığı zamanlarda başkan yardımcısı yetkilidir.
Alınan demirbaşlar okulun demirbaş defterine kaydedilir ve TİF makbuzunun bir örneği harcama belgesine eklenir.
Yönetim kurulu, yıllık tahminî bütçeyi ve yıl sonu malî raporunu okul ilân panosu ile diğer iletişim araçlarından yararlanarak duyurur.
İlgili mevzuatına göre tutulan gelir-gider kayıtları üçer aylık aralıklarla velilerin görebileceği şekilde ilân panosunda ya da diğer iletişim araçları ile duyurulur.
BİRLİĞİN SINIRLILIKLARI
Millî Eğitim Mevzuatına aykırı çalışmalar ile siyasî faaliyet ve kişilere çıkar sağlayıcı iş ve işlemler yapamaz.
BİRLİĞİN DENETİMİ
Okul Aile Birliği, en az iki yılda bir olmak üzere Bakanlık/valilik veya il/ilçe millî eğitim müdürlüklerince millî eğitim mevzuatına ve Türk Ceza Kanunu hükümlerine göre denetlenir.